۱:۱۷ چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۴
rightman.ir
گرنت های تحصیلی داخل و خارج از کشور
خانه » گوناگون » تغییر محتوای درسی دانشگاه علامه طباطبایی به منظور افزایش کیفیت

Rightman.ir

تغییر محتوای درسی دانشگاه علامه طباطبایی به منظور افزایش کیفیت

محتوای درسی – رییس دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی همچنین با بیان اینکه این دانشگاه در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و اجرایی مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: تلاش ما این است که در هر سه زمینه طوری عمل کنیم که وضعیت موجود را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی دانشکده اظهار کرد: در بعد آموزشی، کیفیت آموزش مربوط به وضعیت تدریس، اساتید و محتوای دروس است که ارتقای کیفیت آنها جزء برنامه های دانشگاه و من در دوره مدیریت جدید است.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل در کیفیت دروس، انتخاب استادان مناسب است، اظهار کرد: استادانی که دروس مختلف را تدریس می‌کنند، باید تخصص لازم را برای آن موضوع داشته باشند. به همین دلیل تلاش خواهد شد که انتخاب استادان درس های مختلف دانشکده با همین معیار صورت بگیرد.

دکتر پناهی با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزشی یکی از اهداف مهم این دانشکده است، گفت: ‌ارتقای کیفیت تدریس به ویژه در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری برنامه ای بوده است که رییس دانشگاه نیز بر آن تاکید داشته است؛ من نیز از زمان شروع فعالیت خود در این دانشکده، برنامه هایی را برای افزایش کیفیت تدریس در این دانشکده پیش بینی کرده ام که از ترم آینده این برنامه ها را عملی خواهیم کرد.

رییس دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه در گذشته گاهی این مساله آن چنان که باید رعایت نمی‌شد، اظهار کرد:‌ در دوره مدیریت جدید، هدف ما این است معیارهای مشخصی را برای تدریس در دوره های تحصیلات تکمیلی تعیین کنیم و از افرادی که صلاحیت لازم را دارند برای تدریس در این دوره ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به محتوای دروس، گفت: در یکی دو سال گذشته بازنگری در برنامه های آموزشی و شرح درس های دانشکده انجام شده است که بعضی از برنامه های بازنگری شده در وزارت علوم به تصویب رسیده است؛ اما برنامه های بازنگری شده برخی از گروه ها هنوز تصویب نشده است. بدیهی است با تصویب و به اجرا در آمدن برنامه های بازنگری شده، محتوای برنامه ها و دروس نیز تغییرات لازم را خواهد کرد، و کیفیت برنامه های آموزشی ارتقا خواهد یافت. این بازنگری ها، هم شامل روزآمد و غنی کردن و بومی کردن محتوای دروس رشته های مختلف است، هم شامل اصلاحات لازم در برنامه های درسی و حذف و اضافه کردن دروس رشته های علوم اجتماعی است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا»

 

فرصت یکبار دری را می کوبد! برای از دست ندادن اخبار مشابه، مشترک شوید


Rightman.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*