۷:۴۰ دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
rightman.ir
گرنت های تحصیلی داخل و خارج از کشور
خانه » پایان نامه » ستاد توسعه فناوری های نرم ، هویت ساز طرح های حمایتی

Rightman.ir

ستاد توسعه فناوری های نرم ، هویت ساز طرح های حمایتی

ستاد توسعه فناوری های نرم ، هویت ساز طرح های حمایتی

 طرح های پیشنهادی ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز 

۱-    ایجاد رشته MBA فرهنگی با مشارکت سازمان مدیریت صنعتی

۲-    شناسایی پتانسیل ­ها، مشاهیر ، صنایع دستی و فرهنگی نواحی و نقاط قوت و ضعف

۳-    برگزاری کنفرانس مطبوعاتی برای معرفی ستاد و راهبردهای آن

۴-    راه اندازی سایت تخصصی ستاد

۵-    برقراری ارتباط با ارگان­ های تخصصی و ایجاد بانک ­های اطلاعاتی از مشاهیر و استادان، متخصصان رشته­ های مخلتف /  تولیدکنندگان / ایرانیان مقیم خارج متخصص یا علاقمند به همکاری /  بانک اطلاعاتی محصولات فرهنگی به تفکیک سازنده، محل، ظرفیت، … / بانک اطلاعاتی واردات و صادرات کالا

۶-    برگزاری کنفرانس تخصصی فناوری های نرم و هویت ساز با محورهای:

  • فناوری نرم و هویت ساز – اهداف و برنامه ها
  • برندینگ و تجاری سازی صنایع فرهنگی
  • بررسی بازار و راهکار های افزایش صادرات صنایع فرهنگی
  • اشتغال در صنایع فرهنگی
  • موانع و راهکار های توسعه فناوری های نرم و هویت ساز
  • نقش توسعه فناوری های نرم و هویت ساز در دستیابی به اهداف چشم انداز، اقتصاد مقاومتی، شعار سال « اقتصاد و فرهنگ » و تبدیل تهاجم فرهنگی به تبادل فرهنگی

۷-    راه اندازی مجتمع (و یا بوستان)  صنایع دستی (و یا مجتمع (و یا بوستان)  صنایع فرهنگی) در شهرها

۸-    تعریف ضوابط دانش بنیان شدن فناوری­ های نرم و هویت ­ساز

۹-    تهیه فهرست طرح ­های دانش بنیان یا غیر دانش بنیان مورد حمایت

۱۰-   شناسایی محرک­ های فرهنگی استانی (یا حوزه ­ای) مانند طرح ربع رشیدی در تبریز / طراحی طرح­ های اجرایی / حمایت از اجرا

۱۱-   راه ­اندازی جشنواره­ های بازی ­های محلی استانی – حوزه­ ای یا بین ­المللی

۱۲-   شناسایی استعداد های هنری – فرهنگی جوان از طریق برگزاری مسابقات یا جشنواره ها

۱۳-   راه اندازی مجتمع (و یا بوستان) ­های شکوه تمدن ایرانی – اسلامی و تمدن ایرانی

۱۴-   راه ­اندازی مجتمع (و یا بوستان) ­های ایران و یا ایرانی – اسلامی با عنوان گفتگوی تمدن ­ها در کشورهای اروپایی ، اسلامی و آمریکایی

۱۵-   اجرای طرح های فناوری – هنر در حوزه مد و لباس

۱۶-   طرح مطالعاتی صادرات محصولات فرهنگی رسانه ­های تصویری به کشورهای اسلامی و سایرین

۱۷-   برگزاری گالری­ های نمایش و فروش محصولات فرهنگی به صورت ثابت یا دوره ­ای در کشورهای معتبر اسلامی و اروپایی. با معرفی محصولات      استعدادهای جوان

۱۸-   طرح مطالعاتی در خصوص استفاده از محصولات فرهنگی و صنایع دستی در فیلم­ ها و سریال ­ها

۱۹-   طرح مطالعاتی بازارهای محصولات فرهنگی

۲۰-   طرح مطالعاتی برندینگ و بازاریابی هرمی محصولاتی فرهنگی ایران به منظور توسعه بازار خارجی

۲۱-   طرح مطالعاتی برای ایجاد مجموعه­ های توریستی فرهنگی / درمانی / اکوتوریسم در حوزه­ ها

۲۲-   طرح مطالعاتی خانواده مهمان­پذیر ایرانی

۲۳-   تغییر نمای ساختمان ­های اداری با استفاده از محصولات فرهنگی ساخت داخل (از جمله برج میلاد می­ تواند مورد توجه باشد)

۲۴-   طرح مطالعاتی ترجمه آثار ادبی و فرهنگی ایرانی در خارج

۲۵-   طرح مطالعاتی یا کنفرانس معماری ایرانی – اسلامی برای دنیای امروز و پیرو آن ابلاغ سیاست ­های تشویقی استفاده از این معماری در ایران

۲۶-   طرح مطالعاتی صنعتی سازی تولید صنایع دستی

۲۷-   طرح مطالعاتی معرفی نمادهای فرهنگی ایران (مانند گربه ایرانی برای برندسازی)

۲۸-   طرح مطالعاتی و اجرایی خصوصی سازی ثبت مکان­ های باستانی کشور

۲۹-   راه ­اندازی مجتمع (و یا بوستان) ­های معرفی ایران در مبادی ورودی هوایی کشور برای توریست­ ها

۳۰-   حمایت از ساخت فیلم تبلیغاتی معرفی جاذبه ­های گردشگری ایران و پخش برای مخاطبان خارجی

۳۱-   طرح مطالعاتی پلیس حامی توریست

۳۲-   طرح مطالعاتی موازنه توریسم داخلی و خارجی

۳۳-   طرح مطالعاتی سوبسید فرهنگی در قالب پرداخت یارانه­ ها جهت استفاده در شهرهای داخل کشور

۳۴-   طرح معرفی هفته­ های فرهنگی شهری یا استانی در کشور و هدایت گردشگران داخلی به این سمت (مانند گلاب گیری در قمصر)

۳۵-   استانداردسازی محصولات صنایع دستی

۳۶-   ایجاد درس اختیاری تجاری سازی برای رشته­ های هنر

۳۷-   ایجاد رشته آموزشی یا درس بازی ­های کامپیوتری

۳۸-   ایجاد سایت ایده ­های تجاری سازی

۳۹-   شناسنامه دار کردن و درجه بندی صنایع دستی

۴۰-   تعیین اهداف کمی برای دستیابی به اهداف گردشگری

۴۱-   طرح مطالعاتی وضعیت موجود فناوری ­های نرم و هویت ساز

۴۲-   تسریع در ثبت نام استادان صنایع دستی در یونسکو (طرح اصالت فرهنگی)

۴۳-   برگزاری جلسه هم اندیشی با سفرای ایران در کشورهای خارجی یا رایزن فرهنگی و بازرگانی ایران در سفارت­ ها

۴۴-   طرح ساخت نمادهای ایران و فروش یا هدیه به توریست های خارجی (نماد برج آزادی، برج میلاد، حافظیه یا تخت جمشید)

۴۵-   طرح مطالعات بازار و طرح­ های نوآورانه صنعت فرش و گلیم

۴۶-   طرح مطالعاتی نوآورانه روفرشی برای بازار ایران و صادرات

۴۷-   طرح مطالعاتی ایجاد بنگاه ­های حرفه­ ای صادرات بازیکنان ورزشی

۴۸-   طرح مطالعاتی حقوق مالکیت معنوی برای محصولات فرهنگی

۴۹-   طرح حمایت از استادان رشته­ های فناوری­ های نرم و هویت ساز (در قالب بیمه و بازنشستگی و …)

 

آماده پذیرش طرح های ارسالی شما هستیم.

لینک خبر

منبع: ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

 

فرصت یکبار دری را می کوبد! برای از دست ندادن اخبار مشابه، مشترک شوید


Rightman.ir